Retour sturen, omruilen en garantie

  • Wij doen niet moeilijk over retourneren.

    Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

    U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
    Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

    ‘De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Producten welke speciaal voor u gemaakt zijn worden niet teruggenomen, net als producten die vanwege hun aard (waar bijvoorbeeld hygiene op de eerste plaats staat). Zoals:

    • Scheermesjes
    • Erotische artikelen
    • Hygienisch verband
    • Tampons

    Hoe?

    Stuur u product voldoende gefrankeerd en voorzien van (een kopie van) uw order of een briefje met daarop uw naam en ordernummer terug aan:

    Bik-Bik online
    ovv Retour (bestelnummer)
    Doezastraat 4
    2311 HB Leiden
    Nederland

  • En verder?

    Bij ontvangst van u retourzending ontvangt u van ons bericht.
    We storten, indien nodig, na ontvangst & controle van het product het bedrag binnen tien werkdagen terug op uw rekening.
    We storten altijd terug op de rekening waarmee u ook heeft betaald. Hebt u met creditcard betaald, dan ziet u de refund dus pas terug op uw creditcardstatement. Soms ziet u de betaling op een overzicht en de refund pas op het overzicht wat een maand later volgt. Dit ligt aan de maandelijkse periode waarmee uw creditcardmaatschappij de overzichten verstuurt.

  • Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend!

    Als u uw retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door Post in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan u wordt gerefund. Post NL rekent een strafporti van 14 euro, exclusief de porti.

  • Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen?

    Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. U krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan u terugzenden nadat u de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat uw product naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, beschadigd is, verpakking kapot van is: dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met u op.

    VERPAKT UW RETOUR MET ZORG, NET ZOALS WE HET AAN U VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

    Tip: verstuur het zoals u het hebt ontvangen van ons, dan gaat het goed.

  • Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie)

    We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we u aan om ons dit dan zo snel mogelijk te laten weten per e-mail. Indien u niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij u. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat u een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij u. Tenzij u dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom altijd u bestelling zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij:

    • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
    • Wacht onze instructies af voordat u het terugstuurt.
    • Als we u vragen het item terug te sturen worden uiteraard uw verzendkosten vergoed.
    • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.
  • Zoek raken van uw retourzending?

    Ook als uw retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard.

  • Heb u een retour en ben u te laat?

    Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan kijken we er even naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd.

    14 dagen retourtermijn
    U kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat u het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

  • In het kort

    • De kosten voor het terugzenden zijn voor uw eigen rekening.
    • We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
    • Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als u de gehele order retourneert, niet als u enkele items houdt.
  • Dat is allemaal leuk dat retour sturen maar ik heb niets fout gedaan!

    Ook wij maken fouten, en misschien wel vaker dan de klant.
    Heeft u iets ontvangen wat u helemaal niet heeft besteld, het product komt niet overeen met de afbeelding op de website of het product is totaal anders van samenstelling. Dan mag dit natuurlijk kosteloos terug gestuurd worden.

    Neem contact met ons op en wij voorzien u van de juiste gegevens om kosteloos te retourneren.